Mededeling (Niet boos worden…):
Vanwege de vakantieperiode kunnen telefonische afspraken met Camiel weer plaatsvinden vanaf 19 augustus). Je kunt die wel alvast in laten plannen (tijdens kantooruren via 035-6299919).

Als werkgever wil je dat je werknemers goed kunnen functioneren en voel je je hier medeverantwoordelijk voor. Niet alleen op het gebied van het werk zelf, maar ook fysiek en mentaal. Als werkgever ben je je ook bewust van alle verschillende type mensen die er zijn. De ene persoon is de andere niet, dat is wel duidelijk, maar voor allemaal wil je het beste.

Het komt dan ook voor dat er een werknemer een heel kort lontje heeft en dit ook frequent flink weet te uiten op de werkvloer door bijvoorbeeld woede-uitbarstingen of geïrriteerd gedrag.

De sfeer op het werk wordt hierdoor door deze ene persoon bepaald, met als gevolg dat:

  • collega’s het bijvoorbeeld niet meer zien zitten om met hem/haar samen te werken
  • teamvergaderingen escaleren door een woede-uitbarsting
  • klanten niet meer met deze werknemer samen willen werken
  • prestaties achteruit gaan
  • etc., etc.

Kortom, voor alle partijen is het niet prettig meer om samen te werken.

Er kunnen allerlei oorzaken achter deze manier van uiten zitten, zoals bijvoorbeeld een hoge werkdruk, problemen thuis of gebrek aan vaardigheden.

Soms lukt het je zelf om dit gedrag met de werknemer bespreekbaar te maken en er samen uit te komen en er samen aan te werken. Maar soms ook niet, want het gedrag van iemand anders veranderen is echt niet 1-2-3 voor elkaar. Het is hard werken en ook confronterend. Er komen soms dingen naar boven die een werknemer misschien helemaal niet met een werkgever wil delen of andersom. En, niet minder belangrijk, de werknemer moet er zélf open voor staan om zijn/haar gedrag te veranderen.

Als de werknemer zelf bereid is om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn of haar eigen gedrag (en dus wil veranderen), kunnen we samen bekijken wat de juiste stappen zouden kunnen zijn.

Daarom stellen we voor om eerst een oriënterend telefoongesprek in te plannen met als agendapunten:

  1. Het doel en de motivatie (van de werkgever en van de deelnemer)
  2. Mogelijkheden (zoals de duur, type begeleiding, etc)
  3. Prijzen / offerte

Meestal zal dit gesprek in eerste instantie gepland worden met de verantwoordelijke P&O-adviseur, leidinggevende of manager.

Wil je een belafspraak inplannen en mij persoonlijk spreken, dan kan dat via 035-6288819.

Een greep uit ons klantenbestand: