Komt een of meerdere kenmerken je bekend voor?

  • Tijdens overleggen, discussies of vergaderingen (onnodig) fel reageren
  • Je snel persoonlijk aangevallen voelen
  • Impulsief reageren
  • Je gram willen halen
  • Snel in discussies verzeild raken
  • Je laten opjutten door provocerend gedrag
  • Druk of onrustig zijn
  • Sterk rechtvaardigheidsgevoel
  • Geprikkeld of boos reageren
  • Achteraf besef en mogelijk spijt of schaamte, maar niet tijdens het moment
  • Kort lontje
  • Je eigen wil doordrukken
  • Moeite met emoties van anderen
  • Je snel ergeren, bijvoorbeeld in je relatie
  • Niet proportioneel reageren
  • Bot reageren, soms verbaal of fysiek agressief

Ben jij thuis, op je werk of elders een driftkikker?

Wil je leren om kalm, beheerst en prettig in de omgang te zijn?

Maar nemen jouw emoties het steeds op kritieke momenten van je over, waardoor je schade veroorzaakt en iedereen – inclusief jijzelf – met de scherven zit?

Grote kans dat je een soort kortsluiting krijgt en ‘in the heat of the moment’ niet meer je heldere verstand kunt aanspreken.

Hierdoor doe of roep je dingen waar je vrijwel meteen spijt van hebt (ik spreek uit eigen ervaring…).

Maar dan is het meestal al te laat. En je excuses worden na een tijdje ook niet meer serieus genomen. ‘Je gaat namelijk toch wel weer de fout in’, zeggen anderen. Natuurlijk weet jij dat zelf van binnen ook…

Hoe vaak heb je al niet tegen jezelf en anderen gezegd dat dit nu écht de laatste keer was?

Kom in een gratis en vrijblijvend gesprek met mij erachter wat je tegenhoudt om wél die betrouwbare en fijne partner, ouder, leidinggevende of collega zijn.

Het is echt niet nodig om langer door te blijven modderen.

Als ik het heb kunnen leren, dan moet jij dat toch ook kunnen…

Waarom is het belangrijk om deze stap te zetten?

  • Vaak voelt het zo dat je het gelijk aan je kant hebt. In de realiteit zorg je ervoor dat je reactie juist relaties stuk maakt
  • Anderen worden bang voor je en gaan je mijden, bijvoorbeeld je collega’s, je kinderen, familie of partner
  • Voorkomen dat je de laan uit wordt gestuurd of gaat scheiden
  • Spanningsklachten (mentaal en fysiek)
  • Het is een patroon, dat je misschien al heel lang hebt. Vaak wil je wel veranderen, maar je bent er tegelijkertijd ook hartstikke bang voor
  • Je zelfvertrouwen en eigenwaarde krijgen een dreun
  • Nadelige financiële gevolgen
  • Enzovoorts, enzovoorts…

Samen maken we een duidelijk plan

  • Met helderheid van geest lastige situaties aangaan
  • Intelligentie op standje ‘aan’
  • Triggers doorzien en doorbreken
  • Praktische vaardigheden en inzichten
  • Hoe emoties werken en waar ze voor bedoeld zijn
  • Je bent 100% bereid om zelf te veranderen, want je bent het helemaal zat (ook al hebben anderen er ook aandeel in)

In de meeste gevallen zijn er 2 of 3 obstakels die je tegenhouden om dit de komende tijd te bereiken. Het komt dus niet omdat je het niet zou kunnen, maar je hebt alleen nog niet geleerd hoe je daartoe komt.

Dit is de agenda voor de doorbraaksessie:

  • Bekijken wat er mis gaat en op welke vlakken
  • Bespreken wat je wilt bereiken (doelen) en waarom
  • Bespreken van de te doorlopen stappen om je doelen te bereiken
  • Bespreken hoe ik je hierbij kan helpen

Doe vandaag nog je aanvraag en plan je 1-op-1 in. Het gesprek is gratis en vrijblijvend en geeft je zeker weten nieuwe inzichten.

Mijn voorwaarde is dat je 100% gemotiveerd bent, anders verspillen we elkaars tijd. Eerlijke deal, toch?

Waarom met mij? Ik was zelf een driftkikker

Yep… een driftkikker, dat was ik. Alles wat ik schrijf, schrijf ik uit eerste hand. Ik deed het ook. Ik dacht alles wat jij denkt en anders kon ik het vermoedelijk wel bedenken.

Daarom snap ik jou waarschijnlijk, en heb ik jou vaak door waar jij jezelf niet doorhebt.

Dat is mijn kracht, deskundigheid en expertise.

Ik weet waar zich de hobbels en obstakels bevinden.

Bij mij is er daarom geen taboe in wat je doet of zegt. Ik snap hoe kwetsbaar je je kunt voelen, alleen, onmachtig. Hoe overweldigend je emotie kan zijn, ook voor jezelf. Pijnlijk ook.

Hoe boos je op jezelf kunt zijn.
Wat voor eikel je kunt zijn, en dat je dat niet op tijd doorhebt.
De schaamte en het schuldgevoel achteraf.
Schijn ophouden.
Te trots om hulp te zoeken.
Anderen de schuld geven.
Enzovoorts…

Ik weet er dus zelf echt van alles van. Mijn vader noemde mij een driftkikker (en hij kon er zelf ook wel wat van…). Als je niet uitkijkt kunnen allerlei patronen jouw leven blijven bepalen en geef je die patronen onbedoeld en onbewust door aan de volgende generatie.

Gelukkig heb ik het af kunnen leren, dus waarom jij niet?!

Sinds 2004 help ik driftige professionals en particulieren vanuit trainingsbureau ShoShin. Daarbij gebruik ik mijn ervaring als coach, trainer, voormalig NOC*NSF-topsporter, karateleraar en ervaringsdeskundige. Ook mijn studie geschiedenis is enorm van belang geweest. Toen ik in 2000 afstudeerde had ik nooit kunnen bedenken dat ik met deze studie andere driftkikkers zou gaan helpen. Door mijn interesses in (neuro)psychologie en oosterse en westerse filosofie te combineren in mijn werk, is er een unieke en praktische methode ontstaan. Samen met allerlei aansluitende praktische vaardigheden krijg je daarmee een allround ‘pakket’ dat echt werkt.

Dat kan jou jaren werk gaat schelen en daarmee veel negatieve energie, geld en tijd, voor jou en je omgeving.

Gelukkig heb ik het dus behoorlijk goed af kunnen leren. Dus waarom jij niet?!

Als het sinds 2004 honderden deelnemers vóór jou is gelukt – en mijzelf – dan is de kans groot dat ik jou ook kan helpen. Ik wil je graag je een methode leren om jezelf te bevrijden van je nachtmerrie die Driftkikker heet.

Niet langer wachten. Inplannen die afspraak.

Graag tot binnenkort.

Camiel van Hoegee